Tuesday, April 20, 2010

Makeup

aku suka make up dan penjagaan muka mmg tip top...dari zaman anak dara lagik...tp bila smbung blaja, kurang2 la sket,kan..mcm xsesuai lak pi blaja make up berbagai nih, cuma ttg penjagaan muka stil lagik, ms ni aku cukup setia ngan LOREAL, kerana diriku begitu berharga...hehehe...bila da kahwin, stil lagik ngan rutin...tapi bila da ada anak nih...kerajinan aku mula turun..nak jaga muka pun da mls....pi keje pun xde makeup berbagai..sgt2 simple..bila outing wekend jek baru aku makeup...bkn apa, xsempat la nk tepek itu ini kat muka...ngan anak lagik...huwaaa...so rutin aku skrg da bertukar..

Penjagaan muka, sebelum ni guna loreal, almost 6 tahun aku pakai loreal..selepas ada anak ni, rasa nk tuko skin care..so skrg ni pakai la Mary Kay, setelah disuggest 1 of my fren..xde lah pakai 1 set pun, di sebabkan muka aku ni pun bkn ada skin prob..just pencuci muka...lgpun da complete 3 i 1...

Time wise 3 in 1
2.Lepas cuci muka, aku sapula ngan pelembap tuk penjagaan kulit muka.


Timewise Age-fighting Moisturizer

3.lepas sapu baru aku sapu fondation juga dari product Mary kay dan sapu cream concealer kat keliling mata, almaklumla skrg ni xcukup tido, nak tutup mata sembap...yang ni aku pakai cap elianto jek..murah jek...

Mary kay Fondation
cream concealer

3. pas tu baru aku pakai bedak debu, dari dulu lagik mmg suka pakai bedak debu, ada 2 jenis aku pakai 1 jenama revlon satu lagik estee lauder..sbb utama, jimat pakai bedak debu n lambat habis nih...hehehe


bedak debu
4. lepas tuh, ni satu menda mmg aku suka pakai...klu xpkai mcm xlengkap la..klu eye liner, brand yg bes avon..mmg hitam dan xkan jatuh kat bwh mata..aku penah pakai brand cyber color, xbes..pastu pakai eye brow, ni cap ayam jek..

Eye liner( avon)*mmg bes
5. kemudian, pakai blusher ( mmg aku suka sgt )....blusher buat muka aku nmpak ceria, jgn la pakai tebal..just nipis2 jek..nati kan nmpak cam tepung gomak lak..pastu baru sapu lipstik..tu jek la rutin makeup aku..just simple2 jek..
kaler yg aku suka*Dusty Rose

6. dan hasilnya...hehehe

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...